pondělí 10. dubna 2017

Nedostatok čiernych hráčov v Juhoafrickej republike tím stavia závod v žiare reflektorov pred Svetového pohára

Je to vízia dúhového národa v pokoji so sebou samým. Je to tiež ilúzie.Dvadsať rokov po prvom černošským prezidentom krajiny, Nelson Mandela, vytiahol na Springboks dres, potom symbol biele športové pýchy, a prezentované Pienaar sa Svetového pohára v okamihu, harmónie a nádeje, šport je stále chýba rasovej rozmanitosti.

Tento týždeň kongres juhoafrických odborov (Cosatu) vyzval k hlavný tréner, Heyneke Meyer, ktoré majú byť vyhodený, označovať ho ako "rasistické" v jeho výbere po hovorí, že dostala sťažnosti od niekoľkých hráčov.

Cosatu, vplyvné spojencov zosnulého Mandelu vládnucej africký národný kongres (ANC), varoval, že Springbok tr ička by byť spáliť na protest if "vláda dovoľuje starou rugby mafii riadiť národný šport pre ich vlastnom záujme ".Navyše, prvý čierny Springboks tréner, Peter de Villiers, ktorý viedol tím od roku 2008 do roku 2011, kritizoval Meyer na zahodenie Cornal Hendricks a hrá na bielu Jesse Kriel mimo pozície proti Argentíne minulý víkend. "Toto rozhodnutie nadobudlo krajinu späť do neskorých osemdesiatych rokov, keď černosi podporovaných v prospech súpera, pretože apartheidu," píše De Villiers

Meyer odpoveď -. "Nemyslím si, pozrieť sa na farbu. Pozerám sa na najlepšie hráča "- možno robili málo pomáhať jeho prípad.Obrana farbosleposti nesie malú váhu vo vysoko racialised spoločnosti, kde boli čierne väčšina podmanenie po dobu dlhšiu ako tri storočia kolonializmu a apartheidu, a kde "dekolonizácie" sa stala horúcim témou na podnikových radách a univerzitách.

Rovnako ako Mandela gesto v roku 1995 bol cenen ý ako metafora pre rasovej zmierenie v krajine, takže neúspech Rugby transformovať je videný ako metafora pre rozčarovanie u černochov, ktorí získali politické, ale nie ekonomické freedom.South Afrike angažovanú tréner Heyneke Meyer popiera Read, rasista voľby 'viac

"veľa dobrých vecí, ktoré boli obmedzené v roku 1995 boli zničené počas rokov zlého rozhodovanie," povedal Williams, ktorý bol jediný čierny hráč na výhru tím vo finále proti Novému Zélandu. "Dúfali sme, že všetko bude lepšie a lepšie a viac [Čierna] ľudí by prejsť.Viac sa prejsť, ale neboli vždy vybrané pre tím "

Prvý krídlo, teraz 45, pokračoval:". Dávajú čiernu hráči šancu, ale potom nemajú mu dať ďalšiu šancu zlepšiť sa. V tomto štádiu dávajú čiernu hráči jednu príležitosť, a ak nerobí to, že nebude hrať znova. Zjavne nemôžeme mať len dve čiernych hráčov v tíme Springbok.To je neprijateľné. "

V posled nom zápase proti Argentíne, Williams sa sťažoval, čierny hráč bol predložený ako náhrada sa iba dve minúty opustil av hre už stratená. "To je čerešničkou na torte," sťažoval sa.

JAR vyhral Svetový pohár opäť v roku 2007, s dvoma čiernymi hráčov v tíme (bieli tvoria asi 9% obyvateľov Juhoafrickej republiky). Závod debata vynorilo pred turnajom roka 2011 a teraz v roku 2015, pri hľadaní veľa duše cez výučbu ragby v školách, role inštitucionálnej rasizmus a ak rasovej kvóty by mala byť uložená.

Mondli Makhanya, je sloupkař City Press noviny, povedal: "Je to, ako sa zahriať na majstrovstvách sveta. Ešte sme sa presťahovali.Nie je to preto, že nie sú čierni hráči. Tam sú čierne deti v skorších bielych škôl, ktorí sú sakramentsky dobrí hráči; Značný počet zatieniť bielych hráčov. Počujete,, Je to budúcnosť Springbok 'a potom zmizne v systéme. V prípade, že blokáda je, neviem. Tieto rugby orgány by mali vedieť a mal by ho odblokovať. To sa musí zmeniť kvôli normálnosti "a dodal:". Vytváranie národných výberov má tiež zmeniť.Biela mentalita firemného sveta, aby beloch je lepšie, je tam stále. "

The chaotické, frustrujúce, nádherné patchwork z Juhoafrickej republiky demokratickej kompromis je dobre ilustruje národnej hymny, hybrid kombinujúci výťažky z hymnu "Nkosi Sikelel 'iAfrika" (Boh žehnaj Afrike) a,Die Stem van Suid-Afrika' (The Call of South Africa) s novými anglickými textami. Ale to nemusí vždy fungovať v Springboks zápasu pridal Makhanya.

"Dav je veľmi tichý během,Nkosi Sikelel'iAfrika ', ale keď sa dostanú do, Die Stem', strecha dostane fúkané off , To vám povie veľa.Rugby je jedna vec, Afrikánsky [potomkov holandských a nemeckých osadníkov] chcú zavesiť na ako ich vlastné kultúrne. Rugby hovorí Afrikánec moc. "

K dispozícii sú historické a kultúrne dôvody pre športov� � predel. Rugby prišiel do Južnej Afriky z Anglicka v 19. storočí a bol prijatý Afrikánci. Černosi obcí všeobecne prijali ďalší anglický dovoz, futbal, hoci rugby má silnú čiernu pokračovanie vo východnej a západnej Cape provincie. Steve Biko, zakladateľ čierneho vedomia, bol Flanker, hoci podľa všetkého nie je dobré jeden

Frans cron, výkonný riaditeľ Inštitútu Race Relations thinktank, povedal: ". To je problém a si myslíme, že jej problém rozvoja rugby.Trvalo to veľmi dlho na plodinu mladých čiernych hráčov, než sa objavia na scéne, ktorí majú možnosť výberu Springbok. To nie je neočakávaný, keď sa domnievajú, že relatívne malý počet vysokých škôl vytvárajú veľkú časť Springbok hráčov. . Myslím, že príliš málo bolo urobené zo strany rugby orgánov v krajine "

V oblastiach, kde černosi hrať ragby zariadenia sú chudobné, dodal:" Dlhodobým riešením je dať viac čierne deti na ško lský úrovni viac prístupu k zdrojom a kultúry, ktorá chovaných toľko vynikajúcich bielych Springboks za posledných sto rokov.Ak ste udelil prístup, nemám pochýb o tom tím bude odrážať, že v nadchádzajúcich rokoch. "

V krajine sa zaviazala, že mať non-biele, ktoré tvoria polovicu všetkých domácich i národných tímov do roku 2019. hra je riadiaci orgán trvá na tom, že jeho "strategický plán transformácie" nie je systém kvót. Tvrdí, že väčšina rugby priaznivcov a hráčov - na školáka a klubovej úrovni. - v Južnej Afrike sú čierne, a 84% z tejto krajiny nedostatočne 18s sú čierna

bývalý prezident Thabo Mbeki kedysi tvrdil, že v prípade, posilnenie čierneho zastúpenia znamenalo straty hry, ktorá by bola cena stojí za to platiť.Ale Fikile Mbalula, minister športu, povedal: "Impozantný kvóty bol videný ako spôsob, ako sa urýchlil proces, ale to zjavne nie je pracovala na udržateľnom základe"

< p> "Zmeniť sa musí konať v dňoch základov a to znamená, že musí začať v škole a klubovej úrovni. Musíme venovať osobitnú pozornosť problémom spravodlivosti, rovnosti, dokonalosť, prístupu, organizačnej kultúry a dobrej správy a riadenia. Niť hat zostáva integrálne spojený s tým všetkým, je vývoj.Nemôže byť žiadna transformácia bez rozvoja. "

Peter Bruce, fejtonista na pracovný deň noviny, sa zhodli, že rasovej kvóty nie sú riešením. "Nikto sa k sebe tímy, ktoré pôjdu von a stratiť," povedal. "Bez ohľadu na to, ako hneď to môže byť, to nefunguje."

Ale komentátori na vedomie, že rasová nerovnosť v ragby odráža do mnohých ďalších oblastí verejného života v Južnej Afrike, kde netrpezlivosť našla svoje vyjadrenie v raste radikálneho Economic Freedom Fighters stranou a protestného hnutia #RhodesMustFall, čo viedlo k odstráneniu sochy Cecil John Rhodes z University of Cape Town.

"Je to súčasťou našich nekonečných kultúrnych vojnách "doplnil Xolela Mangcu, akademická na univerzite a autor životopisov Biko. "Vyriešený sme politický problém, ale nikdy sme sa zaoberal touto problematikou reprezentácie.Táto vec sa nikdy ísť preč tak dlho, kým tím zostáva prevažne biele. "


Žádné komentáře:

Okomentovat